13.3.11

二月初三

今年的二月初三落在阳历的三月七日。六年前的那一天,我用尽毕生最大的能力和努力,把他,我家宝贝带到这美丽的世界上。六年后的这一天,我家宝贝开心的庆祝这他今年的的第一个生日。


今年,宝贝很疯Super Mario。他要求他的生日蛋糕上一定要有Super Mario。小姨子很用心的在几天前从互联网上下载了几张Super Mario的相片要他选。宝贝选了这张:




下班后,宝贝抱着我说“妈咪,不要吃饭先。先看我的cake cake”。 我就可以想象,他是多么的雀耀,多么的期待下一刻的庆祝仪式。


宝贝开心的把蜡烛点上,随着众人祝福的生日快乐歌中,我为他轻轻的许下永远健康快乐的心愿。




今年的生日,宝贝有了全新的突破。他吃了整块蛋糕哦!往年的生日,他碰都没碰。今年,他还开心的告诉我蛋糕好吃。




宝贝,只要你开心,妈咪就感到幸福了。



This year, baby's lunar birthday falls on 7 March 2011.  Six years ago, I used my full effort taht i ever have to bring him to this wonderful world.  Six years later and on this day, my baby is happily celebrating his first birthday of the year.


This year, baby is crazy for Super Mario. He requested to have Super Mario on his birthday cake.  SIL is downloaded few pictures from Internet few days ago and he chose this:


Returning from work, baby hold me and said, "Mommy, don't eat first. come and have a look to my cake". I can imagine how exciting he was to the birthday celebration later.


Baby happily put on the candles on his cake.  With the birthday song, i gently wish that he will stay healthy and happy forever.


This year's birthday, baby have a new breakthrough. He ate a whole slice of cake!  He  never ate any single slice of birthday cake in previous year.  This year, he happily told me "the cake was delicious".


Baby, as long as you happy, Mommy is happy.

没有评论: